Excellent Ondernemen met NLP

 

 

Neuro-Linguïstisch Programmeren (NLP) is een methodiek om excellent gedrag in kaart te brengen. Zo ook op het vlak van ondernemen. In deze online cursus leer je in een bijna zes uur durende training alles over Branding, Marketing & Sales. Alles waarvan ik had gewild dat ik het wist voordat ik aan mijn eerste onderneming was begonnen, maar door schade en schande zelf heb moeten ontdekken. Dus bespaar jezelf die ellende en begin meteen goed door te leren hoe belangrijk Branding, Marketing & Sales zijn voor elke ondernemer en hoe die op de meeste excellente wijze volgens NLP te doen.

(fragment van de Excellent Ondernemen met NLP online cursus.)

Lessons

1. Het verschil tussen Branding, Marketing & Sales

Length: 63 minutesComplexity: Easy

Allereerst is het belangrijk om het verschil te weten tussen Branding, Marketing & Sales. Dankzij allerlei figuren die van toeten noch blazen weten, zijn er allemaal mythes rond deze thema's de wereld in geholpen, terwijl de werkelijkheid veel simpeler is. Zo heeft Branding bijna niets te maken met je logo of je huisstijl, Marketing bijna niets met marktonderzoek en Sales bijna niets met niches.

2. Hoe ontdek je je Brand Essence

Length: 50 minutesComplexity: Easy

Centraal binnen Branding staat je Brand Essence, de essentie van jouw merk. Zo lang je je Brand Essence niet weet, heb je geen idee waarom mensen bij je kopen. Of waarschijnlijker, waarom mensen niet bij je kopen. Meestal als het lijkt alsof een ondernemer alles op orde heeft, maar toch te weinig verkoopt, dan ligt het probleem erin dat deze ondernemer geen idee heeft wat zijn Brand Essence is en mensen derhalve geen reden kan geven om bij hem te kopen.

3. Hoe je mond tot mond reclame stimuleert

Length: 50 minutesComplexity: Standard

Er is geen betere reclame dan mond tot mond reclame. Maar hoe goed je product of dienst ook is en zelfs als je volkomen helder hebt wat je Brand Essence is, dan nog is er meestal bijna geen sprake van mond tot mond reclame omdat je onvoldoende de juiste structuur in de verhalen die je over de onderneming vertelt hebt opgenomen.

4. Pull Marketing, oftewel hoe je ervoor zorgt dat klanten achter jou aankomen in plaats van andersom

Length: 48 minutesComplexity: Standard

Tegenwoordig is Pull Marketing bekender dan 10 jaar geleden, maar in bijna alle gevallen zie je dat men onvoldoende begrijpt dat Pull Marketing allerminst betekent dat je geen reclame maakt. Het gaat erom wat voor soort reclame je maakt en waarvoor. In deze les leer je alles wat nodig is om een goede Pull Marketing campagne op te zetten zodat mensen achter jou aankomen in plaats van andersom.

6. Omgaan met bezwaren en service verlenen

Length: 56 minutesComplexity: Easy

Ondanks dat de meeste klanten altijd wel wat te zeuren hebben, zijn ze toch koning, keizer en admiraal in één! Dat betekent geenszins dat er geen slimme manieren zijn om klachten en bezwaren op een goede wijze op te lossen en om te buigen naar verkopen. Zeker wanneer de onderneming service verlenen hoog in de vaandel heeft, dan is het prima om slim om te gaan met bezwaren en klachten.